8 cvikov s palicou na tuhé ramená, aby sa deti nehrbili. Kompenzácia vysedávania pred počítačom a mobilom

Sedenie v školských laviciach, nad úlohami, nad počítačom, tabletom alebo mobilom spôsobuje hrbenie sa. Ak by to trvalo krátko, telo si s tým poradí. Ak však vykonávame jednu aktivitu deň čo deň, mal by nasledovať pohyb, aby to vyvážil. Ten však neprichádza a preto sa čoraz viac detí hrbí.

Vystri sa!

Keď dieťa napomeniete so slovami “Vystri sa!”, nepomáhate mu. Len ho upozorníte na problém, ktorý už má. Hranie lákavých hier na mobile, ale aj hrbenie sa v školských laviciach nad knižkami spôsobuje:

  • skracovanie prsných svalov
  • tuhnutie ramien
  • ochabovanie medzilopatkových a chrbtových svalov

Slovné upozornenie na hrbenie sa nič z týchto troch bodov nerieši. Nepomôže ani pajonček / korzet, pretože je to len iná forma upozorňovania na problém. Pomôže pohyb a kompenzačné cvičenia, ktoré sa snažia vyvažovať nezdravú aktivitu.

Kompenzačné cvičenia nie sú len pre vrcholových športovcov

Športovci, ktorí vykonávajú jednostranne zameraný šport ako je hokej, tenis, hod diskom atď., zaraďujú do tréningu aj kompenzačné cvičenia. Tie im priamo nezlepšia výkon, napriek tomu je to dobre investovaný čas. Pomáhajú vyvažovať formu športovca tak, aby sa nezranil a mohol športovať na vrcholovej úrovni čo najdlhšie.

Rozcvička s palicou pre voľnejšie ramená a prsné svaly

Platí pravidlo, najprv uvoľniť a potom posilniť. Týchto 8 cvikov, ktoré som si vo videu pripravil sa zameriava na prvé dva body. Pomôžu uvoľniť ramená a natiahnuť prsné svaly. Cvičenia by mali byť súčasťou väčšieho celku. Ak bude záujem, tretiemu bodu by som venoval samostatné video 😉

Cvičiť sa dá doma alebo keď sa karanténa skonči, aj v škole ako súčasť rozcvičky. Dá sa využiť palica od metly, švihadlo, lano alebo dostatočne dlhý uterák. Palica je výborná v tom, že “nepustí”. Uterákom zase dokážete svaly uvoľňovať a precítiť trochu inak.

 

Štítky: