3. hodina telesnej výchovy? Dajme si radšej väčšie ciele. Juraj Hipš – Rozhovor

Telesná výchova je jediný predmet, ktorý v škole reprezentuje pohyb a zdravie. Prečo pridanie ďalšej hodiny telesnej výchovy je podľa Juraja Hipša ako „čím viac prúžkov, tým viac Adidas“? Aj na toto som sa pýtal v našom rozhovore.

Juraja Hipša evidujem predovšetkým vďaka aktivitám v 3. sektore v oblasti vzdelávania. Nikdy som si ho však nespájal s problematikou pohybu a telesnej výchovy. Preto ma prekvapil jeho FB status, v ktorom sa postavil proti pridaniu 3. hodiny telesnej výchovy.

„Zajtra bude treba posilniť matematickú gramotnosť, vo štvrtok čitateľskú a v piatok zistia, že aj to umenie je dôležité. A tak budú pridávať viac a viac hodín, mysliac si, že čím viac pásikov, tým viac Adidas.“ (zdroj FB)

Zaujímalo ma viac a pozval som ho na rozhovor o telesnej výchove, zdraví detí a pohybe na školách.

V rozhovore sme sa rozprávali aj o

0:00 Úvod

1:00 Čo bude súčasný žiak potrebovať o 15 – 20 rokov? Tak, aby bol v živote šťastný a úspešný.

2:22 Majú dnešné deti dobrú kondíciu? A mala by byť za ňu zodpovedná aj škola?

3:20 Telesná výchova je jediný predmet, ktorý v škole reprezentuje pohyb a zdravie. Prečo pridanie ďalšej hodiny telesnej výchovy je ako „čím viac prúžkov, tým viac Adidas“?

6:23 Prečo je problém, ak deti dostanú viac pohybu hneď teraz v podobe extra hodiny telesnej výchovy? Deti sú tu teraz. Na komplexnú reformu školstva čakať nemôžu.

10:00 Nemala by reforma školstva priniesť. aby si akademické predmety upratali, čo budú žiaci naozaj reálne potrebovať? Ako by mala vyzerať reforma školstva?

16:10 Je podľa Juraja Hipša na školách dostatok pohybu?

17:50 Je možné porovnávať zdravie detí a akademické vzdelanie? Je lepšie byť zdraví alebo mať dobré znalosti v matematike?

21:00 Ako budete reagovať, keď sa bude zavádzať 4. hodina telesnej výchovy?

23:20 To, čo sa dnes deti musia učiť, sú sčasti zbytočnosti. Nedalo by sa namiesto týchto zbytočností zaviesť  do škôl pohyb?

25:40 Aj keď sa začnú učiť akademické predmety modernejšie, nemôže to nahradiť pohyb vo vyššej intenzite. Takej, aká je na hodinách telesnej výchovy alebo pri voľnočasovom behaní detí.

26:20 Deťom, ktoré majú pohyb, to lepšie myslí – V zdravom tele zdraví duch.

26:55 Voľný pohyb detí

28:20 Nebolo by dobré, aby škola kompenzovala chýbajúci voľný pohyb detí?

32:00 Môžu za nepohyb detí rodičia alebo my ako spoločnosť, v ktorej deti vyrastajú a teda aj škola?

36:35 Čo hovoríte na systém, ako je napríklad v Maďarsku, kde majú 5 hodín telesnej výchovy do týždňa?

37:20 Ak odpadne telesná výchova, stratený pohyb nikomu chýbať nebude. Okrem detí…

39:40 Existuje na Ministerstve školstva kontrolný orgán, ktorý kontroluje kvalitu telesnej výchovy?

40:25 Stačí deťom pohyb 2 x 35 minút čistého času?

41:05 Ako motivovať telocvikárov, aby aspoň tie 2 hodiny telesnej výchovy boli pre deti prínosné a naozaj kvalitné? Aby si deti budovali vzťah k pohybu.

Odoberajte telocvikárske novinky

Raz mesačne telocvikárske novinky do vášho emailu. Nech vám nič neunikne 🙂

Ďakujeme za prihlásenie sa na odber. Teraz vám príde email, v ktorom je potrebné odber ešte potvrdiť.

Upss. Nastala chyba

ODOBERAJTE TELOCVIKÁRSKE NOVINKY

Raz mesačne telocvikárske novinky do vášho emailu. Nech vám nič neunikne :)

Ďakujeme za prihlásenie sa na odber. Teraz vám príde email, v ktorom je potrebné odber ešte potvrdiť.

Upss. Nastala chyba.