Telesná výchova je jediný predmet, ktorý v škole reprezentuje pohyb a zdravie. Prečo pridanie ďalšej hodiny telesnej výchovy je podľa Juraja Hipša ako „čím viac prúžkov, tým viac Adidas“? Aj na toto som sa pýtal v našom rozhovore.
Juraja Hipša evidujem predovšetkým vďaka aktivitám v 3. sektore v oblasti vzdelávania. Nikdy som si ho však nespájal s problematikou pohybu a telesnej výchovy. Preto ma prekvapil jeho FB status, v ktorom sa postavil proti pridaniu 3. hodiny telesnej výchovy.
„Zajtra bude treba posilniť matematickú gramotnosť, vo štvrtok čitateľskú a v piatok zistia, že aj to umenie je dôležité. A tak budú pridávať viac a viac hodín, mysliac si, že čím viac pásikov, tým viac Adidas.“ (zdroj FB)
Zaujímalo ma viac a pozval som ho na rozhovor o telesnej výchove, zdraví detí a pohybe na školách.
V rozhovore sme sa rozprávali aj o
0:00 Úvod
1:00 Čo bude súčasný žiak potrebovať o 15 – 20 rokov? Tak, aby bol v živote šťastný a úspešný.
2:22 Majú dnešné deti dobrú kondíciu? A mala by byť za ňu zodpovedná aj škola?
3:20 Telesná výchova je jediný predmet, ktorý v škole reprezentuje pohyb a zdravie. Prečo pridanie ďalšej hodiny telesnej výchovy je ako „čím viac prúžkov, tým viac Adidas“?
6:23 Prečo je problém, ak deti dostanú viac pohybu hneď teraz v podobe extra hodiny telesnej výchovy? Deti sú tu teraz. Na komplexnú reformu školstva čakať nemôžu.
10:00 Nemala by reforma školstva priniesť. aby si akademické predmety upratali, čo budú žiaci naozaj reálne potrebovať? Ako by mala vyzerať reforma školstva?
16:10 Je podľa Juraja Hipša na školách dostatok pohybu?
17:50 Je možné porovnávať zdravie detí a akademické vzdelanie? Je lepšie byť zdraví alebo mať dobré znalosti v matematike?
21:00 Ako budete reagovať, keď sa bude zavádzať 4. hodina telesnej výchovy?
23:20 To, čo sa dnes deti musia učiť, sú sčasti zbytočnosti. Nedalo by sa namiesto týchto zbytočností zaviesť do škôl pohyb?
25:40 Aj keď sa začnú učiť akademické predmety modernejšie, nemôže to nahradiť pohyb vo vyššej intenzite. Takej, aká je na hodinách telesnej výchovy alebo pri voľnočasovom behaní detí.
26:20 Deťom, ktoré majú pohyb, to lepšie myslí – V zdravom tele zdraví duch.
26:55 Voľný pohyb detí
28:20 Nebolo by dobré, aby škola kompenzovala chýbajúci voľný pohyb detí?
32:00 Môžu za nepohyb detí rodičia alebo my ako spoločnosť, v ktorej deti vyrastajú a teda aj škola?
36:35 Čo hovoríte na systém, ako je napríklad v Maďarsku, kde majú 5 hodín telesnej výchovy do týždňa?
37:20 Ak odpadne telesná výchova, stratený pohyb nikomu chýbať nebude. Okrem detí…
39:40 Existuje na Ministerstve školstva kontrolný orgán, ktorý kontroluje kvalitu telesnej výchovy?
40:25 Stačí deťom pohyb 2 x 35 minút čistého času?
41:05 Ako motivovať telocvikárov, aby aspoň tie 2 hodiny telesnej výchovy boli pre deti prínosné a naozaj kvalitné? Aby si deti budovali vzťah k pohybu.
Deivo, pre telocvikárov, ktorým záleží
Odoberajte telocvikárske novinky
Telocvikárske novinky do vášho emailu. Nech vám nič neunikne 🙂
Ďakujeme za prihlásenie sa na odber. Teraz vám príde email, v ktorom je potrebné odber ešte potvrdiť.
Upss. Nastala chyba
Vediem Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK (Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky). V súčasnosti sa naplno venujem Telocvikari.sk o.z. a podnikaniu. Pomáham telocvikárom a školám s výberom športového vybavenia na kľúč.
Tel. kontakt: +421 908 057 775