Ak na telocviku učiť teóriu, tak nech to má zmysel. Učíme deti používať pulzovú frekvenciu

Dnešné video vzniklo v čase, keď sa odporúča telesnú výchovu učiť len teoretickou formou. Šatne sa používať nemôžu a aj kreatívny telocvikár sa zapotí, kým niečo vymyslí 🙂

Ak už sa majú deti učiť teóriu, tak nech to má zmysel. Napríklad o výžive alebo o tom, ako funguje ľudské telo. A úplným základom je pochopiť, čo nám prezrádza srdcový tep (pulzová frekvencia).

Športová chôdza ako prostriedok

Nemáme šatne a preto vyberáme rýchlu chôdzu. Je jedno či na dvore alebo na prechádzke v tempe. Rýchla chôdza deti zahreje, ale pritom nepôjdeme na výkony, ako pri bežnej hodine telesnej výchovy.  Mierna aktivita pomôže deťom ukázať, ako ich telo reaguje na záťaž.

Žiak nesmie mať letovú fázu

Na rýchlu chôdzu sme využili okruhy a štafetové hry. Stačí nám jedno pravidlo. Žiak nesmie mať letovú fázu. Jedna noha musí vždy ostať v kontakte s podložkou. Ako pomôcku zdôrazňujeme pretláčanie kolien.

Tip: Pozrite si aj ako v čase korona telocviku hráme kráľovskú hru.

Na úvod sme deti vyzvali, aby si zmerali kľudovú pulzovú frekvenciu

Nasledovala záťaž v podobe rýchlej chôdze. Potom meranie opakujeme. Pýtame sa ich na hodnoty a dôvody, prečo si myslia, že sa zvýšila.

Ako ľahučký doplnok sme zaradili bedminton na 2-3 minúty. Po ňom opäť nasledovalo meranie. Znova sa detí pýtame na pulz. Vysvetľujeme, prečo jednému žiakovi sa PF znížila viac a inému menej.

  • Učíme deti, ako sa meria PF.
  • Aké hodnoty má zvyčajne pokojová PF.
  • Aké hranice sa dajú dosahovať.
  • Čo je to aeróbna zóna a čo je to anaeróbny prah.
  • Ako sa PF mení s vekom.
  • Ako tieto zistenia môžu využiť v praxi.

Logo mesta BratislavaProjekt bol realizovaný s podporou hlavného mesta SR Bratislava. Kráľovskú hru na telesnej výchovy predstavuje Mgr. Mária Bizoňová (Spojená škola sv. Vincenta de Paul v Bratislave).