Vytrvalostná hra „Na hada“, preverí vôľové vlastnosti detí. Ale pozor, použite ju len raz!

Hra „Na hada“ je vytrvalostná bežecká hra s príbehom. Vďaka sile príbehu dokážu zo seba deti dostať oveľa väčší bežecký výkon.

Pomoc kamarátovi zaberá. Príbeh o uštipnutí vretenicou

Deti sú na túre. Jedného z nich uštipol jedovatý had. Horáreň je neďaleko a horár má u seba sérum na uštipnutie hadom.

Žiak beží po pomoc do horárne.

Podľa toho, akú má telocvikár triedu, zvolí časový interval. V našom prípade to je 8 minút. Za tento čas sa deti snažia ubehnúť čo najviac kôl. Táto vzdialenosť reprezentuje cestu do horárne.

Po uplynutí 8-mich minút, učiteľ zapíska. Deti oddychujú a hlásia učiteľovi počet kôl, ktoré dokázali odbehnúť. Telocvikár deti za výkon a snahu pochváli.

Tip na ďalšiu tému: Ako podať spätnú väzbu na hodinách telesnej výchovy?

U detí nerozvíjame len kondíciu. Žiaci spoznávajú samých seba a telocvikár odhaľuje ich vôľové vlastnosti

Deti dobehli po pomoc do horárne. Horárovi hovoria čo sa stalo. Ten vie, čo treba spraviť a má aj potrebné sérum. Je to horár, ktorý s deťmi v behu vystačí, ale nevie kam má bežať.

Deti ho potrebujú zaviesť naspäť.  Deti dostávajú na rovnakú cestu minútu naviac. Potrebujú sa vrátiť za zraneným kamarátom za 9 minút.

Tipy z praxe

Žiakov je potrebné neustále motivovať. Dobrý je každý, kto ubehne, koľko vládze. Rozhodcom je každý sám sebe. Každý žiak beží svoju trať a prekonáva samého seba.

Ako Majka Bizoňová hovorí, telocvikár by mal byť spokojný, ak deti pracujú. Nezáleží na tom, či to na druhýkrát zvládnu za 9 minút alebo nie.

Deti sa zvyčajne prejavia až pri druhom behu

Ak dokážu druhú trať zabehnúť za lepší čas, napr. za 7 minút, treba to s nimi vyhodnotiť. V takomto prípade sa pri behu do horárne šetrili. Veľakrát je to o nastavení hlavy.

Žiaci často ani sami netušia, čoho sú schopní.

Keď je prvý beh odmakaný na 100 %

Ako môžete vidieť vo videu, niektorí chlapci bežali prvý beh do horárne naplno. Ako o život. Aj to treba pochváliť a ohodnotiť.

Pri takomto príklade je jasné, že rovnakú trať za 9 minút už po druhýkrát nezabehnú.

Aj tu je možné u detí vidieť rozdielne nastavenie vôľových vlastností. Niekto to zabalí po dvoch kolách a zvyšok už len kráča. Iný pobeží aspoň tak, ako mu to kondícia dovolí.

Kedy kondičnú hru zaradiť?

Hru zaraďujte až na záver vytrvalostného bloku. Žiaci už musia mať niečo nabehané. V opačnom prípade v nich môžeme posilniť nesprávne pocity k športovaniu. Na to pozor!

Hra sa dá využiť u malých aj veľkých. Učiteľ však musí svojich žiakov dobre poznať a podľa toho nastaviť správny časový interval.

Túto vytrvalostnú hru použite v triede len raz!

Ak ju už deti poznajú, veľa nového sa o vôľových vlastnostiach detí telocvikár nedozvie.

Odoberajte telocvikárske novinky

Raz mesačne telocvikárske novinky do vášho emailu. Nech vám nič neunikne 🙂

Ďakujeme za prihlásenie sa na odber. Teraz vám príde email, v ktorom je potrebné odber ešte potvrdiť.

Upss. Nastala chyba