Hra „Na hada“ je vytrvalostná bežecká hra s príbehom. Vďaka sile príbehu dokážu zo seba deti dostať oveľa väčší bežecký výkon.
Pomoc kamarátovi zaberá. Príbeh o uštipnutí vretenicou
Deti sú na túre. Jedného z nich uštipol jedovatý had. Horáreň je neďaleko a horár má u seba sérum na uštipnutie hadom.
Žiak beží po pomoc do horárne.
Podľa toho, akú má telocvikár triedu, zvolí časový interval. V našom prípade to je 8 minút. Za tento čas sa deti snažia ubehnúť čo najviac kôl. Táto vzdialenosť reprezentuje cestu do horárne.
Po uplynutí 8-mich minút, učiteľ zapíska. Deti oddychujú a hlásia učiteľovi počet kôl, ktoré dokázali odbehnúť. Telocvikár deti za výkon a snahu pochváli.
Tip na ďalšiu tému: Ako podať spätnú väzbu na hodinách telesnej výchovy?
U detí nerozvíjame len kondíciu. Žiaci spoznávajú samých seba a telocvikár odhaľuje ich vôľové vlastnosti
Deti dobehli po pomoc do horárne. Horárovi hovoria čo sa stalo. Ten vie, čo treba spraviť a má aj potrebné sérum. Je to horár, ktorý s deťmi v behu vystačí, ale nevie kam má bežať.
Deti ho potrebujú zaviesť naspäť. Deti dostávajú na rovnakú cestu minútu naviac. Potrebujú sa vrátiť za zraneným kamarátom za 9 minút.
Tipy z praxe
Žiakov je potrebné neustále motivovať. Dobrý je každý, kto ubehne, koľko vládze. Rozhodcom je každý sám sebe. Každý žiak beží svoju trať a prekonáva samého seba.
Ako Majka Bizoňová hovorí, telocvikár by mal byť spokojný, ak deti pracujú. Nezáleží na tom, či to na druhýkrát zvládnu za 9 minút alebo nie.
Deti sa zvyčajne prejavia až pri druhom behu
Ak dokážu druhú trať zabehnúť za lepší čas, napr. za 7 minút, treba to s nimi vyhodnotiť. V takomto prípade sa pri behu do horárne šetrili. Veľakrát je to o nastavení hlavy.
Žiaci často ani sami netušia, čoho sú schopní.
Keď je prvý beh odmakaný na 100 %
Ako môžete vidieť vo videu, niektorí chlapci bežali prvý beh do horárne naplno. Ako o život. Aj to treba pochváliť a ohodnotiť.
Pri takomto príklade je jasné, že rovnakú trať za 9 minút už po druhýkrát nezabehnú.
Aj tu je možné u detí vidieť rozdielne nastavenie vôľových vlastností. Niekto to zabalí po dvoch kolách a zvyšok už len kráča. Iný pobeží aspoň tak, ako mu to kondícia dovolí.
Kedy kondičnú hru zaradiť?
Hru zaraďujte až na záver vytrvalostného bloku. Žiaci už musia mať niečo nabehané. V opačnom prípade v nich môžeme posilniť nesprávne pocity k športovaniu. Na to pozor!
Hra sa dá využiť u malých aj veľkých. Učiteľ však musí svojich žiakov dobre poznať a podľa toho nastaviť správny časový interval.
Túto vytrvalostnú hru použite v triede len raz!
Ak ju už deti poznajú, veľa nového sa o vôľových vlastnostiach detí telocvikár nedozvie.
Deivo, pre telocvikárov, ktorým záleží
Odoberajte telocvikárske novinky
Telocvikárske novinky do vášho emailu. Nech vám nič neunikne 🙂
Ďakujeme za prihlásenie sa na odber. Teraz vám príde email, v ktorom je potrebné odber ešte potvrdiť.
Upss. Nastala chyba
Vediem Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK (Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky). V súčasnosti sa naplno venujem Telocvikari.sk o.z. a podnikaniu. Pomáham telocvikárom a školám s výberom športového vybavenia na kľúč.
Tel. kontakt: +421 908 057 775